Dit jaar werd op zaterdag 5 september voor de vierde keer de Open Dag van Vinkhuizen georganiseerd. Actie Marketing Groningen was dit jaar kartrekker én voorzitter van de werkgroep Open Dag Vinkhuizen. Een hele uitdaging. Want met maar liefst 6 clusters die ‘s middags open waren en in totaal 31 organisaties was het een fikse klus om duidelijk te blijven communiceren en een goed afgestemd programma neer te zetten. De eerste twee jaar werd de Open Dag georganiseerd en mogelijk gemaakt door de Gemeente Groningen. Met inzet van genoeg mensen en kapitaal. Vorig jaar organiseerden de wijkinstellingen zelf de Open Dag en konden ze nog gebruik maken van subsidie uit NLA gelden. Dit jaar waren er geen subsidies en bedachten Actie Marketing Groningen en Afdeling PR een plan om de dag te financieren. Voor het eerst dienden de wijkcentra en een aantal organisaties zelf een kleine bijdrage te doen, die zorgde voor 20% dekking van de kosten. Hierop werd gelukkig positief gereageerd. De andere financiën werden gevonden door sponsoring (72%) en advertentie-opbrengsten (8%).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>